Gjelsvik: Vi har tro på poeng i begge kampene!

Den nybakte 18-åringen Kristoffer Gjelsvik har nytt godt av frihelgen og brukte den til å feire sin store dag med familie og venner. Feiringen ble ikke altoppslukende, da det denne uken venter to viktige kamper for han og resten av laget mot først Runar Sandefjord og så Kristiansand!

«Frihelgen ble brukt til å koble av litt og lade batteriene, og det ble selvfølgelig en liten markering av 18-årsdagen med en samling av familie og venner. Jeg fikk også trent litt egentrening og føler med fresh og klar for kommende uke!»

Denne uken blir det viktig å være «fresh», som Kristoffer nevner. Det skal spilles en hjemmekamp og en bortekamp på på fire dager. Den siste kampen er mot Kristiansand, som foreløpig ligger på sisteplass – så dette blir en firepoengskamp slik situasjonen er nå.

«Vi har med oss selvtillit etter en god gjennomføring mot Kolstad sist og seieren før det mot ØIF. Derfor kjenner jeg på stor tro på at vi kan komme fra begge kampene denne uken med poeng. Det er det vi går for og jeg ser veldig frem til kampene!»

Viking TIF mot Runar Sandefjord onsdag 25. oktober i Åsane Arena blir avslutningskampen i REMA1000-ligaen sin åttende runde. Resten av lagene har allerede gjort opp seg i mellom. Senest leverte Bækkelaget en ettmålsseier mot Haslum etter scoring i kampens siste sekund. Fjellhammer slo Halden på hjemmebane, og dermed vant begge lagene som vi hadde like mange poeng som før runden. Vi er nå eneste laget på tre poeng, men har enda KRS bak oss som tapte knepent for Elverum på fredag. Vi ser oppover, og eventuelle to poeng på onsdag vil gjøre at vi igjen ligger likt med nevnte BSK og Fjellhammer og distanserer oss litt fra KRS i forkant av den kampen.

Vi håper på godt med folk i hallen på onsdag når Runar Sandefjord kommer til Åsane arena. Vi trenger publikum i ryggen for å dra seieren i land. Sett av onsdagskvelden og kjøp dine billetter her: Viking TIF mot Runar

Vi snakkes i hallen!