I dybden på Kolstad

Etter forrige helgs seier mot et av topplagene venter nå det største topplaget av de alle – Kolstad. Sist vi møtte trønderne ble det et 21-42 tap i Åsane Arena da de gjestet Bergen med hele stjernegalleriet. Vi reiser til Trondheim for å revansjere den prestasjonen!

Kolstad sin tabellposisjon

Det kommer kanskje som en overraskelse når vi forteller at Kolstad ikke topper tabellen i REMA1000-ligaen. Champions League-laget har denne sesongen både tapt og spilt uavgjort i den hjemlige serien, som gjør at de innehar en foreløpig 3.plass. Poengtapene viser at det er muligheter for å skape trøbbel for Kolstad, noe vi håper å gjøre på søndag. Trønderne kommer nok trolig til å klatre på tabellen utover sesongen, og er blant de aller fleste tippet som nummer 1 når sesongen er over.

Kolstads fem siste kamper

Når vi ser på Kolstads fem siste kamper spilles de i ulike arenaer – både REMA1000-ligaen, NM og Champions League. Formkurven er sterk, og de har vunnet sine 4 siste kamper etter tapet mot HC Zagreb i Champions League. Den sterkeste prestaasjonen kom i sist kamp mot OTP Bank – PICK Szeged, som Kolstad filleristet i Trondheim Spektrum med sifrene 37-24. Det etter å ha vunnet toppduellen i norsk håndball mot Elverum med 5 mål noen dager i forkant. Stjernegalleriet er altså kommet i form.

Spillere å se opp for

I denne delen av spalten er det vanskelig å begrense seg, for her er det mye å ta av! Ser man til fotball-verden så hører man gjerne at Manchester City har så mange gode spillere at til og med andre-rekken deres kunne vunnet ligaen. Det samme må kunne sies om denne Kolstad-troppen. Etter å ha tatt trippelen i norsk håndball i fjor har de forsterket ytterligere med Sander Sagosen, Gøran Johannesen og Magnus Abelvik Rød. Utenom disse ber vi dere ha et øye med deres unge bakspiller Simen Lyse, som preger den norske ligaen og virkelig har begynt å vise tegn på kvalitet. Han vil nok bidra sterkt også i morgen.

Revansje fra sist?

Det er ikke lenge siden vi møttes sist, og den gangen ble det stortap. Siden da har vi fått vår første seier og håper på å gjenta bedriften nå! Underdogs kan bite fra seg, det viste vi sist!

Minner også om neste hjemmekamp mot Runar i Åsane arena 25.10. Sett av datoen!