Sonni´s tanker før NM kamp mot Kolstad

Idag venter en tøff, men gøy match i 8-delsfinale i Norgesmesterskapet mot Kolstad. Vi har som vanlig tatt en prat med Sonni angående motstander.

Håndball er gøyest å se live! Billetter til dobbeltarrangementet idag finner dere her:

Billetter til kamp

Hva tenker du om Kolstad?

Kampen idag blir en kul og fin utfordring for oss. Det er en fantastisk mulighet å få møte Kolstad i en 8-delsfinale i NM. Det kommer forhåpentligvis til å bli en god kamp, spesielt mot en del stjerner hos Kolstad som kan være interessant å følge med på. De kommer selvfølgelig inn som favoritter i kampen, men vi har muligheter vi også.

Hvilke spillere har du markert deg hos Kolstad?

Jeg syns at Kolstad generelt er et lag med mange dyktige spillere, de har blant annet målvakt Torbjørn Bergerud som er flink og dyktig, samt bakspillerne Magnus Abelvik Rød, Sander Sagosen og Gøran Johannessen, hvor alle spiller for landslaget.

Hvordan har forberedelsene mot kampen vært?

Forberedelsene mot kampen har ligget spesielt rundt Gøran Johannessen da vi forventer at det skal komme mye fra han. Vi får se hvordan det blir under kampen, om vi får skapt det vi vil få frem og holde kontroll på det. Ellers har vi i de seneste kampen tatt steg for steg, spesielt fra forrige kamp mot Bergen hvor det var mye bra på flere områder som vi skal ta med oss videre mot Kolstad.

Hva blir viktig for Viking TIF i kampen?

Det viktigste for oss blir å vise karakter. Vi skal vise vår disiplin og intensitet, dette tror jeg vil bli avgjørende. Vi skal være dyktige til å jakte resultatene, dette skal vi også fortsette med i de kommende kampene vi skal spille, for å få de resultatene vi ønsker. Vi kommer også til å spille litt risikabelt i en periode med å ta med en ekstra spiller fremover i banen for å skape kampen.

Det er bare å rydde kalenderen i kveld kl. 20 for å ta turen til Åsane Arena og se gutta møte stjernegalleriet fra Kolstad!

Billetter