I dybden på Haslum

Nå skal endelig Viking TIF spille sin aller første hjemmekamp i REMA1000-ligaen! På motsatt side av banen står Bærumslaget, Haslum HK. Det spås en kamp mellom to revansjesugne lag siden begge lag tapte første serierunde. Før kampen gjør vi et dypdykk i helgens motstander.

BILLETTER TIL VIKING TIF MOT HASLUM: Klikk her

Haslums tabellposisjon

Etter kun én serierunde er det vanskelig å lese alt for mye ut av årets tabell, men uten poeng så ligger Haslum altså på en 13. plass. Forrige sesong endte plassen høyere, på en 12. plass, men da med kun 12 lag i serien. En skuffende 22/23-sesong endte med 2 poeng på 22 kamper for Bæringene. På tross av sisteplass på tabellen unngikk de nedrykk fordi de slo Sandefjord i kvaliken. Denne sesongen er de av flere eksperter tippet høyere på tabellen enn i fjor, så vil tiden vise om det stemmer.

Haslums 5 siste kamper

For Haslum sin del startet årets seriespill med håndballens såkalte «El Classico». De møtte Elverum på hjemmebane, og det ble tøft. Forhåndsfavorittene Elverum gikk seirende ut av oppgjøret med en kontrollert 10-målsseier med sifrene 26-36. I NM har Haslum spilt 1 kamp. De slo 3. divisjonslaget Glassverket, og tok seg greit videre til 3. runde. Med andre ord en seriestart uten de store overraskelsene for helgens motstander.

Spillere å se opp for

Haslum har en spennende spillertropp med mange unge talenter, i tillegg til enkelte rutinerte herrer. Vegard Sørlie Tennfjord er en av de mer rutinerte, og leverte 6 mål på 7 forsøk i seriepremieren. Linjespilleren virker dermed å ha stilt inn skuddarmen. En annen skuddarm å se opp for hos Haslum er Felix Abrahamsen Lunde sin. Han har slitt med mye skader de siste årene, men virker klar til å bidra betraktelig kommende sesong. På kantene har rødtrøyene unge, spenstige kanter som lager mål i kontra og i etablert angrep. Det er også verdt å merke seg at høyreback Stig Tore Moen Nilsen, Haslums aller største stjerne, manglet i serieåpningen og trolig kommer til å mangle i helgens kamp også.

Kom på kamp!

Selv uten sin største stjerne har Haslum mye kvalitet å by på med ungt pågangsmot og fart. Helgens kamp kommer, som alle kamper i REMA1000ligaen, til å bli utfordrende. Med drahjelp fra publikum håper vi å hale seieren i land! Kom i hallen og støtt Viking TIF – billetter her: Viking TIF vs. Haslum