Videre i NM

Første seriekamp nærmer seg veldig, og nå er det under en uke til vi reiser til Nærbø. Generalprøven ble gjennomført i helgen og endte med en åttemåls-seier over BSI. Med sifrene 27-19 betyr det at vi er videre til 3. runde i NM, hvor vi møter førstedivisjonslaget Fyllingen som slo Åsane i sin kamp.

Kampen mot studentene startet jevnt, og BSI fulgte oss helt frem til 8-8 etter rundt 20 minutter. Herfra og inn mot pause fikk Viking TIF et forsprang – mye takkevære 4 raske scoringer av linjespiller Yossi Appo. Når Simen Andersen satte inn omgangens siste scoring viste resultattavlen 10-14 i favør REMA1000-ligalaget.

Andreomgangen startet med at BSI kneppet innpå, og var bak med to mål syv minutter ut i omgangen. Herfra og ut var det vell egentlig aldri spennende, mye takket være en solid Christian Morillo Lyngbø som sto en god andreomgang i målet. Å slippe inn 19 mål i mot må sies å være godkjent, men totalt sett må vi bruke uken på å heve nivået til Nærbø står på motsatt halvdel på søndag. Nå venter en god uke på trening før det virkelig smeller!

Minner også om at årets første hjemmekamp bare er to uker unna. Har du husket å skaffe deg billetter? Finn dine billetter her: Klikk her