Sonni´s tanker før Kristiansand

Idag gjester vi Aquarama hvor dagens motstander er tabellnabo Kristiansand Topphåndball. Dette blir en viktig og tøff kamp for oss! Vi har tatt en prat med Sonni, les her!

Hvordan har forberedelsene til kamp vært?

Forberedelsene har vært korte og intense med en kamp i beina fra onsdag. Selvom det endte med et tap i onsdagens kamp, så er gutta sultne på å få vist seg frem i dagens kamp. Det blir en fin, men tøff match for oss idag. Jeg vil tro det vil være avgjørende helt til siste minutt, og forhåpentligvis vil det til slutt være til vår fordel!

Hva synes du om dagens motstander?

Kristiansand er et generelt veldig bra lag, til tross for deres resultater så langt i serien. Senest spilte de en god kamp mot Elverum og tapte knepent med 1 mål, som viste at dem er villige til å kjempe om poeng. Det kan nok forventes et veldig tent Kristiansand lag som også har veldig lyst poeng i dagens kamp! Laget er også et kompetent lag som er sterke på kontringer fremover i banen, samt har et sterkt forsvar med blant annet Sasser Sonn og Jonas Elverhøy, og med god målvakt.

Hva blir viktig for Viking TIF i kampen?

Det blir viktig for oss å hamre løs i forsvar! Virkelig gjøre det til en tøff kamp med å presse skuddene deres, få gode redninger, og deretter få til simple kontringer fremover i banen. Det tror jeg vil bli helt avgjørende i kampens utfall. Når vi har ballkontroll, så gjelder det å ha god kontroll på den, så vi får satt ordentlig angrep på et høyt nivå, og skape best mulig sjanser. Dette vil nok være avgjørende i kampen om 2 poeng!