I dybden på Kristiansand

Bare tre dager etter stortapet mot Runar Sandefjord skal det spilles ny kamp, og denne kan definere hele sesongen! Vi møter Kristiansand, også kalt KRS jumbo-oppgjør. Kampen spilles lørdag klokken 16:00 i Aquarama – midt i sentrum av Kristiansand.

Kristiansands tabellposisjon

Kristiansand sin sesong har så langt vært svært vanskelig. To poeng etter åtte serierunder gir en sisteplass i årets REMA1000-liga. De har ikke tatt poeng siden serierunde to hvor de vant mot Bækkelaget. Poengfangsten har vært mager for det skadeplagede mannskapet som garantert kommer til å gå i krigen for å beholde lørdagens poeng på sørlandet.

Kristiansands 5 siste kamper

Én seier på siste fem er fasit. Det var i NM mot førstedivisjonslaget Bergsøy. De fire andre kampene har endt med knepne tap mot stort sett gode lag. Sist spilte bunnlaget jevnt mot storlaget Elverum i en kamp hvor KRS hadde ballen i de siste sekundene, men mislyktes i forsøket på å utligne. Det endte dermed med ettmålstap. Prestasjonsmessig må det likevel kunne sies å ha vært en god generalprøve for sørlandslaget.

Spillere å se opp for

I en skadeskutt spillertropp finnes det likevel flere som viser kvalitet. Linjespiller Sasser Valde Helveg Sonn er lagets toppscorer denne sesongen, og bidrar med fysikk og krigermentalitet både i angrep og i forsvar. Kantspillerne til Kristiansand innehar også et høyt tempo og kan produsere enkle mål, uansett hvem av de som spiller. Det kan også være greit å bemerke seg at deres hovedtrener Victor Jan Skillhammar også er spillende. Han har spilt fem kamper så langt, og det vil ikke være overraskende om dette er en kamp han prioriterer å være på banen i.

Firepoengskamp

Det er kun to poeng som deles ut, men dette føles som en firepoengskamp. Forskjellen på seier og tap er at ved førstnevnte så skaper vi luke ned til Kristiansand sammen med BSK og Fjellhammer. Ved tap vil Kristiansand passere oss, og det vil være vi som er ligaens jumboer. Primissene er satt. Kampen ser du på TV2 Play. Den spilles lørdag klokken 16:00!