Screenshot

Søndag er det ny hjemmekamp – «Det kribler i kroppen»

Han gikk glipp av storseirene mot Bodø og HK-72 Sande på grunn av sykdom. Det gjør at det kribler i kroppen for Kristoffer Gjelsvik inn mot årets første seriekamp for hans del.

Billetter får du her: Viking TIF mot Storhamar

Som folk flest blir også håndballspillere syke innimellom, men denne gangen satt det ordentlig i for Viking-gutten Kristoffer Gjelsvik. At det skulle komme akkurat i det sesongen skulle starte syntes han har vært kjipt.

«Det var en utrolig kjedelig melding å sende inn avbud til kampen mot Bodø. Men med høy feber så var det nok best å holde seg unna.. Feberen vedvarte, og jeg måtte være vekke mot HK72 også.. Jeg følte meg egentlig trygg på at laget kom til å vinne. Vi har en fantastisk bredde med mange spillere som holder høyt nivå, så da kunne jeg heldigvis heller konsentrere meg om å bli frisk» forteller Gjelsvik.

Midtbacken går inn i sin andre fulle sesong med herrelaget etter å ha spilt i klubben hele sitt liv. Årets sesong startet for hans del med en god prestasjon mot Sandnes i NM, før det dessverre ble sykdom. Nå kan han ikke vente med å komme i gang med årets sesong i serien for egen del, og bygge videre på momentet som laget har bygget opp de første kampene.

«Jeg gleder meg veldig til å spille igjen, etter en fin opplevelse mot Sandnes. Laget er i god form, med mange spillere som leverer både på trening og i kamp. Håpet er at vi skal gjøre det like vanskelig Storhamar som det var for Bodø og HK-72 Sande. Men Storhamar står uten poeng så lang, så de er helt sikkert motiverte for å vise at de faktisk har nivået i førstedivisjon inne»

Storhamar er et nyopprykket lag til 1. divisjon. Laget debuterte i divisjonen med hjemmekamp mot vår bykollega Åsane i første runde før de møtte CSK borte i runde 2. Begge disse kampene ble en tøff opplevelse og endre med tap. Det kommer derfor helt sikkert en revansjelysten gjeng til Haukelandshallen til på søndag. Vi håper så mange som mulig tar seg turen til Haukelandshallen. Vi trenger publikum i ryggen i alle kamper denne sesongen om vi skal nå målet om opprykk!

Billetter får du her: Viking TIF mot Storhamar