Signeringer

Tidligere Vikingspiller, Jonas Haugsgjerd, vender hjemover etter 2 sesonger i Allsvenskan i Sverige. Sist han var i Viking var han målmaskin og ble lagets toppscorer. Nå har han signert frem til 2026. Miguel Pereira blir med videre og går inn i sin 7. sesong for Viking TIF. De sesongene Pereira har lagt ned, så har han scoret opp i mot 864 mål (både liga og NM)!

Haugsgjerd sier følgende om signeringen:

«Jeg gleder meg enormt. Klubben har tatt store steg mens jeg har vært i Sverige og ambisjonene for framtiden er noe som trigger meg. Ansettelsen av Ruud som trener var også en stor faktor til at jeg nå kommer tilbake. Vi kjenner hverandre godt fra tiden i FyllingenBergen og det er en trener jeg virkelig har sansen for.«

Hva er dine forventninger til sesongen?

«Forventningene er at vi går rett opp igjen. Så enkelt er det. Med den spillertroppen og trenerteamet vi kommer til å ha er det ingen grunn til at vi ikke skal klare det.«

Føler du at tiden i Sverige har vært med på å utvikle deg som spiller?

«Absolutt. Den svenske ligaen er bra og ekstremt jevn. Det å ha erfaring fra toppnivå i både Norge og Sverige har gjort meg til en bedre og mer rutinert håndballspiller. Den rutinen må jeg nok ta med meg hjem og bruke til å hjelpe de mange unge lovende spillere vi har i troppen.«

Resignering av Miguel Pereira

Det var et lett valg for Miguel å ta avgjørelsen om å bli med videre. Det er klubben han har spilt for de 6 siste årene og er takknemlig for fortsettelsen. Selv sier han at han er stolt av å representere en klubb som er så viktig for byen, med mye bra folk rundt.

Videre sier han at forventningene til neste sesong er at vi skal opp til Rema 1000-ligaen igjen. Det kommer til å bli en hard konkurranse, men det er det som gjør det gøy!

Minner om siste hjemmekamp for sesongen som spilles i Haukelandshallen 18.15 0nsdag 10.april!

Link til billetter: