Sesongoppkjøringen er over – nå starter alvoret!

Vi har lagt bak oss en intensiv sesongoppkjøring, og nå er vi endelig klare for at alvoret skal begynne. Seriestarten er rett rundt hjørnet, og allerede søndag braker det løs i Bodø Spektrum når vi gjester Bodø HK i sesongens første seriekamp.

Kjøp billetter til årets første hjemmekamp her: BILLETTER TIL VIKING TIF MOT HK-72 SANDE

De siste ukene har vi gjennomført flere treningskamper, hvor laget har vist solid fremgang. Kampene har gitt oss verdifull matchtrening og mulighetene for å finjustere formen inn mot seriestarten. Gjennomføringen har vært meget god, og vi har fått bekreftet at vi er på rett vei. Trener, Fredrik Ruud, sier seg godt fornøyd med treningskampene, men legger til at det er enda deiligere å få lov til å begynne å spille tellende kamper!

Veien videre i NM

2.runde ble spilt borte mot Sotra, et lag som spiller i 3.divisjon. Der ble det levert en solid og gjennomført kamp med mye kontraspill. De fleste spillerne noterte seg med mål i denne kampen. Toppscoreren befant seg på venstre kant, Even Penne, som noterte seg 10 mål. Kampen endte til slutt 41-17!

Videre til runde 3, ble det klart at det var Sandnes, fra Rema1000-ligaen, som sto på motsatt banehalvdel. Kampen ble spilt på hjemmebane, og det var overaskende godt oppmøte i Haukelandshallen en tirsdags kveld! Lagene fulgte hverandre tett i 1.omgang, men etter de første 3o minuttene var det vi som hadde ledelsen, anført av noen kjappe kontringer fra Leander Seime. På måltavlen sto det 14-11 til pause. Da 2.omgangen ble blåst i gang, begynte vi i overtall og økte ledelsen til 17-12. Videre utover omgangen ble prestasjonene bare bedre, og vi vra oppe i en ledelse på 28-20 på et tidspunkt. Det blir gjort litt tekniske feil i de siste spilleminuttene, men vi klarer allikevel å dra seieren i land med 30-27! Trener, Fredrik Ruud, forteller at det var en god kamp. Den startet med å kjenne på hverandre de første 20 minuttene, men deretter med veldig sterke 5 minutter før pause og første 15 minuttene etter pause. «Girer så ned for tidlig og slipper Sandnes litt inn igjen i kampen».

Bilder fra NM kampen mot Sandnes finner dere her: https://www.runeshandballbilder.no/nm-kamp-viking-tif-sandnes/

Jonas og Kjetil med 9 mål hver i kampen mot Sandnes

Videre til åttedelsfinale

«Hvem håper du at dere møter i neste NM kamp?»

Svar fra Fredrik: «Vi tar det vi får. Men på et eller annet tidspunkt, så hadde det vært kjekt med et lokaloppgjør mot vår flinke storebror Bergen».

SÅ til seriestart hvor gutta skal møte Bodø HK, hvordan skal dere omstille dere til den kampen?

«Det er jobben vår. Det må vi klare. Bodø borte er en kjekk kamp som forhåpentligvis byr på mye folk og god stemning. Ny mulighet til å ha det kjekt!»

Husk: første hjemmekamp i Haukelandshallen søndag 8.september

HK 72 – Sande gjester Haukelandshallen søndag 08.09 kl. 18:00. Vi håper at så mange som mulig vil ta turen for å heie oss frem til seier og få med seg en god kamp!

Billetter vil bli tilgjengelig i viking appen eller her BILLETTER TIL VIKING TIF MOT HK-72 SANDE