Screenshot

Seiersrekken slutt…

Foran de nærmere 400 tilskuerne i Haukelandshallen tok Viking Bergen i mot Norges beste lag, Elverum, til kvartfinale i årets Norgesmesterskap. Med syv seiere på rappen før fredagens kamp levde et håp om en cupbombe for hjemmelaget.

Etter ti jevnspilte minutter sto stillingen 5-6 til bortelaget. Mot et offensivt Elverumforsvar fikk Kjetil Åndal ved flere anledninger vist frem skuddarmen som gjorde at hjemmelaget fortsatt hadde heng på forhåndsfavoritten. Christopher Huus fulgte backkollegaen og duoen bidro til å utligne stillingen til 8-8.

Herfra økte laget fra Innlandet intensiteten gradvis og gikk dermed fra Viking inn mot pause. Ved halvspilt oppgjør sto stillingen 15-21 til Elverum. I andre omgang fortsatte gjestene i samme, stødige gir og økte ledelsen videre. Til slutt kunne man konstatere at seiersrekken til Viking endte på 7 kamper, mens Elverum fortsetter som ubeseiret denne sesongen etter tolvmålsseier 28-40.

Som eneste lag fra førstedivisjon og Bergen til å nå kvartfinalen tar Viking med seg god lærdom fra oppgjøret mot topplaget Elverum. Banens beste og vår toppscorer med 7 mål blir Jonas Haugsgjerd.

NM er over for denne gang, og fokuset flyttes dermed tilbake til 1. divisjon. Allerede om 48 timer venter neste kamp, og muligheten for å revansjere tapet. Søndag møter Viking Bergsøy til seriekamp på bortebane. Laget har en gammel kjenning i troppen, med Markus Buchardt som sin midtback. Vi satser på at Viking kommer seg opp på hesten igjen og fortsetter seiersrekken i ligaen, som fortsatt lever i beste vellgående!

Takk til alle som tok turen til Haukelandshallen denne fredagen i høstferien! Vi håper på gjensyn ved neste hjemmekamp mot ROS søndag 20. oktober i Haukelandshallen.