Scoringskongen er tilbake!

Tidenes mestscorende spiller i førstedivisjon i løpet av én sesong heter Kjetil Åndal og han scoret hele 207 mål for Viking TIF sist gang vi var i divisjonen. Etter den sesongen dro han til svensk eliteserie, men etter ett år er han nå tilbake! Det er vi svært fornøyde med.

Som klubb er vi meget glad for å presentere at Kjetil er tilbake hos oss. Vi skulle gjerne hatt hans kvaliteter med oss i REMA1000-ligaen i år, men da han ønsket å forsøke seg i utlandet hadde vi forståelse for det. At han nå vender tilbake tenker vi signaliserer at Viking er en grei klubb å være i, noe som er viktig for oss. Vi håper Kjetil skal hjelpe oss å bli en toppklubb og at den erfaringen han kommer tilbake med blir nyttig, sier daglig leder, Roger Gjelsvik.

Troen på prosjektet

Kjetil bekrefter at han har trives godt i Viking, og at kjennskapet til klubben og trivselen han kjente på sist gang var viktig. Han har i likhet med flere av nysigneringene også stor tro på den nyansatte treneren, Fredrik Ruud:

Etter at det ble klart av vi tapte kvaliken og rykket ned (i Sverige), så ble det klart at jeg ville finne meg en ny klubb. Da er Viking TIF et veldig trygt valg for meg. Jeg trives veldig godt i både byen og sosialt i laget fra før. Samtidig har jeg jobbet med Ruud tidligere, så jeg har veldig troen på prosjektet vi skal sette i gang nå.

Toppscorer-duellen

Det var en målmaskin som dro til Sverige for ett år siden. Oppholdet der har vært todelt for gutten fra Åndalsnes, da han har trivdes godt både i klubb og i byen. Dessverre har han vært skadeutsatt på håndballbanen. Jeg fikk en ganske kjip skade etter 5 kamper, og har brukt de siste 6 mnd på å jobbe knallhardt for å komme meg tilbake. Nå er jeg bort i mot 100%!

Han mener vi kan forvente oss den samme Kjetil som vi så sist i Viking, kanskje med noen ekstra kg muskler etter en lang rehabiliteringsperiode. Det som er ganske interresant er at vi nå har hentet tilbake to som var toppscorer da de dro. På et litt flåsete spørsmål fra oss om toppscorerduellen mellom ham og hans gode kompis, Jonas Haugsgjerd, svarer han med et glimt i øye:

Det er er godt spørsmål faktisk, det blir nok en meget interessant duell. Så lenge han ikke får ta straffene så tror jeg at jeg skal klare meg fint. Og om han etter 5 sesonger sammen endelig begynner å kaste noen flyvere til meg, så skal han kanskje få noen utspill tilbake!

Mangler ikke på ambisjonene

Jeg tror Viking vet hva de får av meg som spiller og person. En spiller som fortsatt elsker å score mål og gjør alt for å vinne. Samtidig som at jeg føler at jeg har tatt mange steg bakover også, så jeg kan bekle flere posisjoner bakover på banen nå enn tidligere. Jeg har kommet tilbake for å løfte Viking opp til eliten igjen, noe vi klarte i min siste sesong. Så jeg ser ingen grunn til at vi ikke skal kjempe om det også neste sesong. Og med de signeringene som er gjort nå, så viser vi at vi ser litt lenger frem enn bare opprykk også. Så jeg gleder meg!

Vi ønsker Kjetil velkommen tilbake og gleder oss veldig til å få han i gang igjen. Vi kommer tilbake med flere oppdateringer fortløpende!