Månedens spiller – November

Desember har meldt sin ankomst med snø og julestemning i Bergen. Når november 2023 nå er lagt bak oss er det på tide å kåre månedens spiller. Vi lanserer fire kandidater som denne måneden har markert seg positivt på banen i REMA1000-ligaen.

Hvem som blir månedens spiller bestemmes av dere i publikum – Stem her

#4 Christopher Huus

Vikings danske høyreback har levert sterke prestasjoner i løpet av november måned. Totalt har Huus bidratt med 10 mål og 18 assist i løpet av måneden. Spesielt var møtet mot Drammen solid, der høyrebacken scoret 4 mål og hadde hele 12 assist. Huus er en målscorer og noterer seg ofte flere ganger på scoringslisten, men han kler også flere roller i forsvar. Det er likevel hans evne til å score mål samt skape målsjanser for lagkameratene som har gjort ham til en nøkkelspiller på høyrebackposisjonen.

#19 Markus Buchardt

Markus har levert imponerende prestasjoner i løpet av november måned. I de siste tre kampene mot Halden, Drammen og Sandnes scoret Markus hele 23 mål og hadde 17 assist. Dette tilsvarer imponerende 40 poeng totalt, noe som gjør Markus til den fremste skaperen i Viking TIF i løpet av november måned.Hans bidrag på banen har vært avgjørende for lagets prestasjoner, og Markus har utmerket seg som en pålitelig målscorer og en strategisk assistent. Han sitter også igjen med 2 banens beste-kåringer denne måneden.

#52 Henrik Gjerstad

Henrik har utmerket seg med imponerende innsats i flere håndballkamper i løpet av november måned og er en svært verdig kandidat til månedens spiller. Hans bidrag har vært sterke både i angrep og i forsvar. Når Henrik får ballen i angrepsspillet, er det ikke uvanlig at det resulterer i enten mål eller straffekast for Viking. Henrik har vist imponerende allsidighet, og hans tilstedeværelse på banen har betydd mye for laget den siste måneden.

#54 Kristoffer Gjelsvik

Bidrar alltid med 100% innsats, følelser og kraft når han entrer banen. Har gjennom sesongen fått mer og mer tid på banen og nyter godt av dette. Spennede unggutt som er uredd og det resulterer i flere mål og assist i flere kamper. Viste også smartness i forsvarsarbeidet da han sto fremme i 5-1 mot Drammen, noe som fungerte godt. Ble i kampen mot Halden belønnet med banens beste-prisen.

Hvem som blir månedens spiller bestemmes av dere i publikum – Stem her