I dybden på Sandnes

En av årets positive overraskelser så langt er Sandnes. Laget som ble tippet i bunn har motbevist mange og hatt en meget god sesong. Vi var nære å få poeng på onsdag mot Drammen, så på søndag er det på tide å innkassere de mot overraskelseslaget Sandnes!

Sandnes sin tabellposisjon

De innehar åttendeplassen i REMA1000-ligaen, og har tatt 10 poeng denne sesongen. Foreløpig ligger de på sluttspillplass og om de ender opp der når sesongen er slutt så vil man kunne kalle det en stor prestasjon. De har gjort en kanonjobb og fått mye ut av laget sitt, men det blir spennende å se om det holder sesongen ut. I de siste kampene har de fått det litt tøffere.

Sandnes 5 siste kamper

Selvom vi betegner sesongen deres som god, så har rogalendingene bare vunnet én kamp av de fem siste og det var i tomålsseieren mot Kristiansand. I de fire andre har de gått på store tap mot en del av topplagene i serien. Målforskjellen på de siste fem viser -47. Laget er med andre ord muligens ikke i sin beste form før søndagens kamp.

Spillere å se opp for

Tidligere Viking-spiller Kjetil Johansen styrer ofte opp i angrep i tillegg til å være en sterk skikkelse i forsvar. Han er helt klart en av spillerne som ofte markerer seg når Sandnes entrer banen. De er også et lag hvor scoringer og spilletid er ganske jevnt fordelt på flere, og de har ingen som stikker seg tydelig ut på toppscorerlisten. Det blir nok å forvente at det er flere fra Sandnes som melder seg på i denne kampen.

Must win?

Det nærmer seg juleferie og en lang sesongpause på grunn av Håndballguttas mesterskap på nyåret. Tabellen viser enda at Viking ligger sist, nå med to poeng opp til Kristiansand på kvalikplass. Inn mot pausen blir det viktig å ha heng på trygg plass, og her er en av mulighetene til å skaffe seg det! Vi håper onsdagens prestasjon tas videre og at to poeng ender opp i Bergen!