I dybden på Runar

Onsdag er det endelig klart for hjemmekamp i Åsane arena igjen. Det kjennes lenge siden vi slo ØIF Arendal i sist hjemmekamp, så nå kjenner vi sulten etter en seier til! Denne gangen tar vi imot en annen av medaljekandidatene før årets sesong, og det eneste laget i Norge som har slått Kolstad – Runar Sandefjord!

Billetter i appen eller her

Runars tabellposisjon

Sesongen startet tøft for laget fra hvalfangerbyen, da de sto med ett poeng etter de tre første rundene. Klatringen har derimot startet, og laget befinner seg nå på en 9. plass. Runar har sett klart bedre ut etter at deres store stjerne, Christoffer Rambo, har kommet tilbake fra skade. Så vi spår at klatringen vil fortsette utover sesongen.

Runars 5 siste kamper

Runar spiller i tillegg til REMA1000-ligaen også i Europa. Deres to siste kamper har vært et par enkle seiere mot Sakarya BSB SK som tok de videre i European Cup. I serien har de vunnet to av de tre siste, som gir de en god formkurve totalt sett med seier i fire av de fem siste. Fem av seks om man tar med seieren deres mot Kolstad.

Spillere å se opp for

Nevnte Christoffer Rambo vil nok male en stor del av morgendagens kampbilde. Han er en typisk toppscorer, og kommer til å ta mye ansvar. Ellers er det Kasper Furu og Tord Lea Knutsen som setter opp mye av spillet og kan kombinere med linjespiller Kasper Syversen. Runar har mange strenger å spille på, men den som oftest lyder best er altså Christoffer Rambo.

Déjà vu?

Opptakten til morgendagens kamp kjennes ganske lik ut som ved sist hjemmekamp. Vi kommer fra et møte med Kolstad, vi spiller hjemmekamp i Åsane Arena og vi møter et antatt topplag som har variert i prestasjonene. Mange av ingrediensene stemmer, så får vi se om det diskes opp til seier! Vil du oppleve déjà vu’en? Møt opp i Åsane Arena til klokken 18:30 i morgen!

Billetter i appen eller her