I dybden på ØIF Arendal

Vi går inn i høstferien på vestlandet, og hva er vell bedre enn å bruke den ekstra tiden på å se håndball live? Det får du muligheten til når vi tar i mot ØIF Arendal til kamp i Åsane Arena kommende søndag. Det har vært mange kamper i det siste for bergenspublikummet, og vi håper det har gitt mersmak! Mot helgens motstander har vi behov for god støtte fra «den 8. mann», for de har et svært høyt toppnivå!

ØIF sin tabellposisjon

Laget fra sørlandet befinner seg på 4. plass i årets REMA1000-liga, og er en av medaljekandidatene på tross av at det havnet utenfor sluttspillet i fjor. Denne sesongen har de allerede vist at de er verdig tittelen som medaljekandidater når de blant annet har spilt uavgjort mot Kolstad i serieåpningen, i tillegg til at de slo Elverum hjemme i sist seriekamp. Syv poeng er fasit etter fem serierunder, noe vi håper de blir stående på over helgen.

ØIF´s 5 siste kamper

I serien har ØIF Arendal vunnet sine tre siste kamper og er i en god flyt. Seiersrekken ble toppet da de slo Elverum på hjemmebane i en svært god kamp av Arendalittene. Seiersrekken ble brutt da de i NM nå i uken gikk på et bortetap for Nærbø. ØIF-trener Heine Jensen som tidligere var trener i Nærbø tapte da med minste margin mot sine gamle elever fra Jæren. Det er likevel ingen tvil om at vi møter et lag med fullt av kvalitet og selvtillit, som har vunnet fire av de fem siste!

Spillere å se opp for

Dansken Mathias Larson er lagets toppscorer i serien så langt med nesten 7 mål i snitt pr. kamp. Likevel er målene relativt jevnt fordelt på flere spillere, som viser at laget har en god bredde med minst dobbel-dekning i mange posisjoner. For bergensere som har fulgt med i håndballen en stund kjenner man kanskje igjen et par av navnene i spillertroppen til ØIF. Mario Matic, Kristijan Jurisic og Birk Herman Inselseth har alle spilt for tidligere FyllingenBergen i eliteserien.

Håndball er best i hallen!

Vi venter enda på årets første to-poenger. Kanskje den kommer på søndag? Sett hytteferien på vent og bruk høstferien på å se håndball live i Åsane Arena på søndag klokken 18:00! Håndball er best i hallen – vi sees!