I dybden på Fjellhammer

Vi er videre i NM etter onsdagens storseier 31-17 mot Fyllingen. Det gir en god følelse inn mot helgen når vi spiller vår tredje kamp på syv dager. Lørdag møter vi Fjellhammer i deres nye storstue, Fjellhammer arena.

BILLETTER TIL VIKING TIF MOT BÆKKELAGET: Klikk her

Fjellhammers tabellposisjon

Etter to runder befinner Fjellhammer seg på 5 plass på tabellen. Holder de den plassen gjennom hele sesongen vil det være et steg opp fra i fjor, da de endte på 6. plass. Fjorårssesongen var solid, og de var blant annet eneste laget som slo Kolstad i seriespillet.

Fjellhammers siste kamper

Fjellhammer har vunnet en kamp og tap en kamp i sesongstarten. De vant sin første hjemmekamp mot Kristiansand, før de tapte borte mot Elverum. I NM har de i likhet med oss tatt seg videre til 8-delsfinale etter å ha vunnet mot Storhamar og Gøy.

Spillere å se opp for

Fjellhammers storskytter Eirik Köpp har så langt bidratt med 14 mål på sine to første kamper. Han scoret blant annet 11 mål mot sine gamle lagkamerater i KRS. Morten Linder på høyrekanten har kommet tilbake til Fjellhammer fra Halden og har markert seg i sesongstarten. Han har satt 10 baller i mål, hvor 4 av de er kommet på straffe. I tillegg er det verdt å nevne deres midtback Mirko Vincentijevic som styrer spillet godt.

Nå det gjelder

Fjellhammer stakk av med seieren da lagene møttes til treningskamp i sesongoppkjøringen. Den kampen er glemt, og det er nå det gjelder. Vi håper å ta med oss to poeng hjem til Bergen