I dybden på Elverum

Landslagspausen er over og Nicholas Satchwell har returnert fra sin samling med det Færøyske landslaget. Vi i Viking er mer enn klar for å komme i gang med REMA1000-ligaen igjen, og det starter med et brak! Storlaget Elverum kommer lørdag 11. november til Åsane Arena, med flere landslagsspillere i troppen.

Elverums tabellposisjon

Gullgrossisten fra skogene har de siste årene tatt gull på gull i norsk sammenheng. Helt frem til Kolstadsprosjektets oppstart i fjor sto de bort i mot uten konkurranse i kampen om sluttspillgullet i Norge. Forrige sesong endte uten det edleste metallet, da Kolstad tok alt som var. Denne sesongen ligger laget på 3. plass med 7 seire og 2 tap, bare ett poeng bak Kolstad på 1.plass. Tapene kom mot nevnte Kolstad og mot laget vi har vunnet mot – ØIF Arendal.

Elverums fem siste kamper

Fire seire på de siste fem er fasit for Elverum. Det ble riktig nok seier etter ekstraomganger da de møtte Drammen i NM nå sist, etter at det sto uavgjort til fulltid. Som dere ser på bildet under er det ute i Europa de har tapt, da de møtte Kadetten Schaffhausen før landslagspausen. Vi bemerker oss også at kampene mot Halden og Kristiansand var jevnspilte. Det viser at de fleste lag i ligaen kan slå i fra seg mot storfavorittene Elverum.

Spillere å se opp for

Kvaliteten på spillertroppen er høy og bredden er god. Skal man nevne én spiller er det naturlig at deres midtback dukker opp. Tobias Grøndahl er så klart en mann å se opp for. Han er nest mest scorende i ligaen og assisterer bort i mot like mye som han scorer. Vi nevner også bergenser og venstrekant Sindre Heldal også, som er kjapp i kontringene og har en eminent skuddteknikk. Han viste fin form mot Drammen sist, da han scoret 8 mål.

Bruk lørdagen i Åsane

Vi inviterer igjen til håndballkamp i Åsane Arena og håper på god stemning fra tribunen. Det kommer flere guttelag fra ulike lag i regionen som skal bidra til dette, og det gleder vi oss til! Velkommen skal alle være. Heia Viking 💙