I dybden på BSK

Poenget mot Fjellhammer sist ga god motivasjon inn i denne treningsuken, og laget har jobbet godt for å bli rustet til søndagens kamp. Denne gangen er det Bækkelaget, eller BSK, som kommer til Åsane arena. De har med seg noen kjente fjes som har ikledd seg Viking-drakten tidligere!

BILLETTER TIL VIKING TIF MOT BÆKKELAGET: Klikk her

BSK sin tabellposisjon

I likhet med oss har BSK spilt tre kamper, og det har for de også resultert i ett poeng. Det er altså en tabellnabo vi møter i søndagens oppgjør! Bækkelaget har lang fartstid i REMA1000-ligaen, og har nok helt klart ambisjoner om å komme seg høyere opp på tabellen enn 12. plassen de innehar nå.

BSK’s 5 siste kamper

Det blir ofte jevnt når de gulkledde fra Bækkelaget går på banen. I tre av de siste fire kampene har seirende lag gått av bane med ett- eller tomålsseier. Den fjerde endte uavgjort. Prestasjonene må man kunne si varierer. Sist leverte de et sterkt resultat hjemme mot Elverum, hvor de kun tapte med ett mål. Et resultat som derimot ikke er like sterkt er da de tapte i NM for førstedivisjonslaget Falk, og dermed røk ut av turneringen. Poenget deres fikk de i første runde da de spilte uavgjort mot Runar, 26-26.

Spillere å se opp for

BSK har som oss et par veldig gode dansker. Venstreback Jens Dolberg Plougstrup og linjespiller Christoffer Tofte Langerhuus preger mye av angrepsspillet til Bækkelaget. De leder toppscorerlisten deres i nevnt rekkefølge. Bak dem ligger Leander Myklebust Seime, som bekler gultrøyenes venstre kant. Seime er et kjent ansikt for oss i Viking da han, sammen med Samson Bjørke Kallestad, har spilt flere kamper i Vikingtrøyen i slutten av ungdomsårene. Det blir spennende å treffe disse gutta igjen!

Kom på kamp!

Det hadde smakt veldig godt med to poeng i REMA1000ligaen denne søndagen. Sist mot Haslum var hjemmepublikummet vårt gode! Med drahjelp fra publikum håper vi å hale seieren i land! Kom i hallen og støtt Viking TIF. Billetter her: Klikk her