I dybden på Bergen

På lørdag er det klart for lokaloppgjør og byderby mot Bergen i Åsane arena! Denne gangen er det vi som er gjester, selv om vi spiller i vår hjemmearena. En kamp hvor begge lag har ekstremt lyst på seieren, og hvor det å tape svir ekstra! Som vanlig skal vi gjøre et dypdykk i motstanderlaget, som kanskje denne gangen er mer kjent for dere Viking-fans. Siden vi tross alt møter naboen.

Billettsalget til Viking TIF mot Kolstad har startet: Klikk her

Bergen sin tabellposisjon

Som nyopprykket har sesongstarten til Bergen vært god. Laget som endte på andreplass bak oss i førstedivisjon i fjor innehar syvendeplassen i REMA1000 ligaen per dags dato. Ser det slik ut ved sesongslutt regner vi med at naboen er fornøyd.

Bergens 5 siste kamper

Bergen har møtt tøff motstand i serieåpningen hvor blant annet Elverum, Runar og Kolstad har stått på motsatt halvdel, i tillegg til KRS. Det har resultert i fire poeng etter to seire og to tap. Tap for Kolstad og Elverum kom nok ikke som noe overraskelse for noen. I tillegg er de videre i NM etter sist å ha slått ut 4.divisjonslaget Førde i forrige runde

Spillere å se opp for

Bergen har flere kjente spillere fra fjorårssesongen med seg videre, i tillegg til noen nye ansikter. De mest fremtredende så langt har likevel vært flere av spillerne som var med i førstedivisjon i fjor. Tord Moen Vårdal har hatt gode prestasjoner som målvakt. Ikke bare når de forsvarer seg, men han har også scoret 3 mål fremover. En som alltid scorer mye mål er dansken Rasmus Carlsen – som sammen med portugiser Miguel Neves vil være noe Vikingforsvaret må se opp for!

Hvem er best i byen?

Kampen som er ekstra deilig å vinne og også ekstra tung å tape står for tur. Det kommer til å bli en kraftfull og hard batalje når Åsane arena nå blir bortebane for oss. Vi går for seier og håper å få din støtte fra tribunen! Vi sees i hallen.

Billettsalget til Viking TIF mot Kolstad har startet: Klikk her