Historisk kveld i Åsane arena

Endelig kom det som går inn i historien som tidenes aller første Viking TIF-seier på øverste nivå i håndball! Herrene slo topplaget ØIF Arendal i Åsane arena søndag kveld!

Vi har tatt en prat med banens beste spiller, Christian Morillo Lyngbø (Kalt: Chichi), som åpenbart bidro sterkt til seieren siden han fikk utmerkelsen som BB!

«Mandagen i dag er veldig deilig! Jeg er først og fremst veldig glad for at vi tok vår første seier. Ekstra gøy er det at poengene kom mot Arendal, som tidligere tok poeng fra både Kolstad og Elverum. Det er sterkt!» sier målvakten og gliser.

Hva som var nøkkelen til seieren er vanskelig å si for Lyngbø, men han trekker særlig frem den gode starten. «At vi får en god start gjør at vi kan kontrollere kampen i større grad. I tillegg forsøker vi noen nye oppstillinger offensivt som vi får full klaff med. Vi får fullført angrepene og dermed færre tekniske feil, noe som vi har slitt med tidligere. Til slutt så syntes jeg Lorentz Lien var en nøkkel i seg selv når han scorer flere viktige mål på slutten og punktere kampen!»

Å bli kåret til banens beste er så klart noe Chichi syntes er stas. Selv trekker han særlig frem sitt eget bidrag i første omgang hvor han til tider stenger buret helt – i tillegg til å score mål (!). Fra tribunen var det flere som også satte pris på målvaktens storspill, og etter kamp var han en populære herremann for fansen.

«Vi setter utrolig pris på at yngre lag kommer å ser på. De jeg snakket med etter kamp var Lyngbø gutter 2008 og 2010, som har vært på samtlige av hjemmekampene våre. Meg og noen andre på laget har vært så heldig å fått besøkt de på deres treninger, noe vi syntes er stas. Det at jeg heter Lyngbø og har samme klubb som min barndomsklubb gjør jo at båndet blir ekstra spesielt!»

Vi håper på flere slike øyeblikk i tiden som kommer og takker alle som bidro med god stemning i hallen i går. Håper vi sees på neste hjemmekamp!