Fredrik Ruud blir ny trener for Viking TIF

Ny trener er klar for Viking TIF etter sesongen! Fredrik Ruud har signert en 2-års avtale med klubben og vil ta over hovedansvaret for spillerstallen etter endt sesong. Fredrik var sist trener i Nærbø hvor han gikk av tidligere i høst, og har ellers fortid i Elverum, Runar, Fyllingen og Bergen. Nå er han klar for å etablere en kultur og ramme som er bærekraftig for klubben!

«Det føles jo selvfølgelig bra. Med det spillermaterialet som finnes i Bergen by for øyeblikket og de kommende årene, så mener jeg det finnes rom for flere miljøer som jobber godt på guttesiden. I toppen gjenspeiler det seg gjennom Bergen, Viking, Åsane og kanskje Fyllingen neste år, men også lenger ned ser vi at det er flere gode guttemiljøer over hele byen. Alle disse spillerne som kommer nedenfra fortjener å ha miljøer hvor det kanskje kan være rom for de om de vil nok og jobber godt over tid.»

Planen videre er klar fra Fredrik sin side:

«Nå handler det i første omgang om å etablere en kultur og en ramme som er bærekraftig i denne klubben, over tid, uavhengig av prestasjon. Resultat er ofte en konsekvens av arbeidet du legger ned. Nå er det eneste som gjelder å legge ned arbeidet. Og på den veien skal vi ha det utrolig kjekt med det vi driver med. Og det viktigste av alt er at det er noe som skal bygges i fellesskap.»

Daglig leder, Roger Gjelsvik, er fornøyd med signeringen og har troen på Fredrik

«For viking har det vært viktig å ha en trener som både har ambisjoner som passer oss, samtidig som han ønsker å være med å utvikle både spillere og klubben, så vi på sikt kan bli en klubb som er på et stabilt Rema-1000 liga nivå. Som klubb er det ikke mer enn ca 10 år siden vi startet prosessen med å arbeide mot dette målet. Selv om vi etter denne sesongen dessverre rykker ned et nivå forandrer det ikke målet vårt om å fortsette den utviklingen vi har hatt de siste årene .»

Selv om vi rykker ned denne sesongen, så har det gitt mersmak på selve opplevelsen med å spille på det høyeste nivå. Og en ting er sikkert, vi skal gjøre alt for å komme sterkere tilbake!

«I det arbeidet tror vi Fredrik kan bli den faktoren som gjør at vi igjen rykker opp til Rema- 1000 ligaen og blir i stand til etablere oss der. Vi gleder oss til å jobbe med Fredrik. Vi er helt sikker på at han har den kompetansen som trener som vi trenger , så nå begynner jobben for oss i klubben for å skape de betingelsene vi må ha for å skape en varig suksess. Og dette arbeidet gleder vi oss til å starte på» – sier en glad og optimistisk daglig leder Roger Gjelsvik