Første poeng i boks!

I en kamp man på forhånd så på som tøff leverte Viking-herrene varene! Det resulterte i tidenes aller første poeng i REMA1000-ligaen.

Kampen i sin helhet var tett og jevnspilt, med særlig godt forsvarsspill. Til pause var lagene like langt på 12-12. Andreomgangen var som første jevnspilt, men Viking var alltid det førende laget før det jevner seg ut helt mot slutten. Begge lag hadde et par matchballer som ingen av lagene klarte å utnytte. Simen Ånensen varter opp med en livsviktig aksjon i forsvar i siste sekund da han ordner angrepsfeil på Fjellhammers siste angrep.

Simen Ånensen scoret også 5 viktige mål i angrep, kun overgått av kampens toppscorer Christopher Huus. Christian Morillo Lyngbø gjør mange viktige redninger bakover og blir av hjemmelaget kåret til banens beste.

Vi håper dette er starten på videre poengfangst! Første mulighet er neste søndag da Bækkelaget gjester Åsane Arena. Vi håper å se deg der!