Endringer før skjebnekampene kommer!

Håndball-EM er over og Nicholas Satchwell og Yossi Appo har returnert fra landslagsopphold med en stor energiboost etter gode opplevelser. Guttene som ikke har vært med landslaget har siden 4. januar jobbet knallhardt for å komme i form til siste halvdel av sesongen, hvor det må bli en høyere poengfangst enn første del om vi skal holde oss.

Hent din Viking-billett i Appen eller her

Bilde: Samson Bjørke Kallestad er Viking!

Det har skjedd et par endringer i juleferien, hvor assistenttrener Benedikte Gjelsvik har tredd av da hun snart skal bli mor. Inn har det kommet en mann med mye energi og erfaring som skal bistå Sonni på trenerbenken i Morten Fjeldstad. Han har tidligere i sesongen hatt ansvar for 2.divisjonslaget vårt, som har hatt en kanonsesong. I tillegg til endringer på trenerbenken har vi også fått inn en ny spiller. Venstreback og forsvarssjef fra Bækkelaget, Samson Bjørke Kallestad, har flyttet til Bergen og skal spille for oss resten av sesongen. Det gleder vi oss til!

Prestasjonene i mesterskapspausen gleder også. Det har vært spilt tre treningskamper de siste ukene. Først mot Fyllingen fra 1.divisjon, og deretter to treningskamper mot vår divisjonskollega og byrival Bergen. Her har Viking-laget vist gode takter. De vant først mot Fyllingen, så spilte de både uavgjort og vant mot Bergen i to kamper. Dette lover godt for neste del av sesongen.

Kampene som kommer nå blir svært viktig. Vi ligger sist på tabellen, og trenger fem poeng for å flytte oss opp på kvalik. Fra første del av sesongen har vi tre poeng totalt. Tallene er klare. Prestasjonsnivået må opp. Det vi har sett i treningskampene i pausen nå må tas videre inn i tellende kamper. Mulighetene er der enda, og ser man på tabellen er de fire første kampene fine muligheter til å starte tabellfangsten. Tre av de på hjemmebane! Først av alt kommer Sandnes på besøk til Åsane Arena nå på onsdag. Allerede på søndag venter neste hjemmekamp, når Fjellhammer venter på motsatt side i samme arena. Dette er to skjebnekamper, og vi trenger støtte fra tribunen!

Noe som er ekstra gledelig er at vi har startet med Viking-billetten. Har du Vikinglogo på deg kommer du gratis inn! Hent din Viking-billett i Appen eller her