Foto: John Vint

«BSI kommer alltid med trøkk!»

Lørdag er det endelig klart for årets første offisielle kamp når vi går rett inn i 2. runde av NM. Vi gjester studentlaget BSI i Fantoft Idrettshall klokken 15:30! Hjemmelaget maner til fest når de ber tilskuerne sine møte opp i såkalte «Fort Fantoft».

BILLETTER TIL TIDENES FØRSTE HJEMMEKAMP I REMA1000-LIGAEN: KLIKK HER

Foto: John Vint

BSI holder til i 2. divisjon hvor de som nyopprykket i fjor holdt plassen med god margin. De endte på 18 seriepoeng og en trygg 7.plass. Hos studentlag skjer det ofte store utskiftninger fra år til år, men i fjorårets sesong var det flere BSI-spillere som utmerket seg. Deres toppscorer ble Haakon Rovik, med 5,2 mål i snitt. Han, sammen med Marius Trøan Nilsen (4,5 mål i snitt), blir muligens gutta på BSI å se opp for – dersom de spiller. Legger vi sammen målsnittet til de to nevnte i 2.divisjon ender vi ca. opp på vår mann, Kristoffer Gjelsvik, som i fjor viste at han vet hvor målet står.

Den unge midtbacken gleder seg til å endelig spille en offisiell kamp igjen.

«Endelig er det en offisiell kamp igjen, nå er det ikke vits å spare på kruttet! Jeg forventer at vi ser en rød tråd mellom det vi har øvd på i treningskamper og på treninger. BSI er en motstander som kommer i hverfall kommer til å prøve å matche oss på tenning og energinivå. Håndballmessig forventer jeg at vi er noen hakk over, så om vi gjør det vi har øvd på så blir det nok bra!«

Unggutten møtte BSI ved to anledninger i 2. divisjon i fjor for Viking TIF 2, og vet at de pleier å komme med bra trøkk i sine matcher. Denne sesongen ligger det for Kristoffer sin del til rette for å ta steget videre. Han har i løpet av sommeren blitt ljoset godt inn i Eliteserie-troppen.

Som en av de yngste spillerne i troppen ser han gode muligheter for å utvikle seg videre i en god treningsgruppe:

Jeg føler at jeg har alle muligheter for å utvikle meg videre i det gode miljøet vi nå har. Jeg trives veldig godt og gleder meg til å komme i gang! Jeg tror det blir en kjekk sesong for vår del, både som lag og for meg personlig.

Vi håper som Kristoffer at sesongen blir kjekk, og at det starter med seier i morgen! Minner om at du får oppdateringer underveis i kampen på vår instagram: Følg oss her

BILLETTER TIL TIDENES FØRSTE HJEMMEKAMP I REMA1000-LIGAEN: KLIKK HER